2019. július 17., szerda

XXIX. Turul kupa 2019 - országúti verseny

Egy újabb versenybeszámoló Bucsai Péter csapattársunk tollából.

A hétvégén részt vettem a XXIX. Turul kupán, amit már nagyon vártam, hisz ez volt az első olyan versenyem, amin 81 km alatt 1100 m szintet kellet megmászni. Számomra ez nagy kihívás volt verseny körülmények között.

Reggel korán indultunk Bugeldits Misi barátommal, így időben ott voltunk, össze raktuk a bicókat,  neveztünk, és bemelegítés után rajthoz álltunk. 10-kor elrajtoltunk - lassú rajt nélkül bele a közepébe.

Az élbolyról pár km után le is szakadtam, aztán ráfordúltunk az első emelkedőkre. Föl-le föl-le... Ezután össze akadtam egy sportársal akivel jó darabig össze dolgoztunk. Megcéloztuk az előttünk 1 km-re haladó bolyt hogy felérjünk rájuk. Körülbelül 15 km-n üldöztük Őket, ezután egy 12 %-os emelkedőn egész közel értünk, de lejtmenetben megint távolodtak. Késöbb egy kereszteződésben a balos kanyar előtt kifordult elénk egy autó, persze a forgalom irányítók és a kisérő motor gyorsan helyre rakták, hogy milyen rendezvény van. Itt lassítanom kellet és leszakadtam a partneremtől, ezután már nem is tudtam felérni rá.

Innen egyedül mentem tovább. Nem sokkal ezután elhaladt melettem a később indított mezőny egy része, talán az U17-es és az U19-esek voltak. Esélyem nem volt beállnom közéjük, így hát tovább előre. Majd a közel 20 km alatt nem láttam egy bringást se. Borzasztó volt a szélben egyedül a gondolataimmal tekerni, próbálkozva tartani a tempót.
Késöbb valahogy össze verődött egy boly az utánam haladokból és a leszakadókból. Velük közel 15 km tekertem. Egy kereszteződés után leszakadtam róluk 20 m-re, aztán 40-re, majd lejtmenetben lehagytak. Emelekdőn hoztam rajtuk egy keveset, de lejtmenetben újra elhagytak. Aztán elvesztettem szem elől őket.

20 km volt hátra, a 2.-ik zselémet kicsivel előtte fogyasztottam el. 15 km volt még előttem és éreztem hogy gondok lesznek. 10 km-nél aztán kiéheztem, ráfordultam a Tatabányára vezető útra, de már tartalékon voltam, alíg ballagtam 30-al. Majd jött az utolsó kaptató a Turulhoz. Leváltottam a legkisebb áttételre, és fel! Lestem az első kereket, az aszfaltot, azon gondolkozva hogy meg kellene rágni a kormányt, hátha....Számoltam a métereket és felértem valahogy. Befutó után kidőltem.

Miután össze szedtem magam, megnéztem hol végeztem, mit mentem. Megvártuk az eredmény hírdetést és még nézelődni is volt idő. Hisz csak a Turul madárnál voltunk.

Az időm 02:47:33 lett, 28,65 km/h átlaggal. Igy korosztályban a 32.-ik helyen értem be.
Mindent össze vetve tanulságos verseny volt, sok tapasztalattal gazdagodtam.

Köszönet a szervezőknek a munkájukért és gratulálok minden résztvevőnek az eredményéhez.

Mi is gratulálunk nektek srácok!

Külön köszönet szponzorainknak a támogatásukért!